Sunday 21 August 2011

Komme Organisert hjemme

Vi er så vant til å henge seg på små små tingene, at det hele ender opp i et fjell av rot i huset. Bortsett fra det, en eller annen måte vi alltid har det travelt. Dette betyr at våre ting er aldri på rett sted, og kan aldri bli lett å finne til rett tid. Organisasjon er ikke en vanskelig oppgave, hvis du gjør din bit hver dag. I begynnelsen kan synes vanskeligere, gitt du er ikke vant til. Men, er du nødt til å venne deg til det som en livsstil, slik at du kan se forskjell det gjør. Følelsen med å kunne finne noe umiddelbart når du trenger det, er noe du bør oppleve minst én gang i livet ditt! Ikke bare det, få organisert hjemme har en terapeutisk effekt på sinnet. Prøv det ut og se selv.
Tips om å reise organisert på Home
Start housekeeping prosessen ved å takle ulike steder i huset der en om gangen. Å ta på hele oppgaven, og håper på å fullføre det på en helg er urealistisk, og er definitivt kommer til å demoralisere deg. Gjør litt hver dag. Dette vil også gi deg tid til å komme inn i vanen. Presenteres her er tips som vil hjelpe deg å enkelt organisere ulike områder av ditt hjem.
Inngang Foyer, Tjene et veggmontert nøkkel stå der du henger nøklene, hver dag, etter at du returnerer skjemaet arbeid. Dette gjør det lettere å finne dem når du reiser. Hvis du har plass til å beholde en foajé tabell, kan du beholde et brett der du kaster alle dine nøkler slik at de er enkelt tilgjengelig. Disse kan også plasseres på et lukket skohylle. ; Hold et godt ventilert sko skap med louvered skodder, eller en åpen skohylle i foajeen. Ved siden av den, plassere en kurv hvor du kan oppbevare alle sokker. Dersom det er mulig, plasserer en liten puten på vedlagte skohylle, så du kan godt sitte og ha på skoene dine. Hvis ikke, holder en liten krakk eller stol for dette formålet. ; Hvis mulig, ved inngangen til ditt hus eller leilighet, har et sted hvor du kan kaste posten. Det betyr ikke bare la det gjekk amok ligge på toppen av en teller. Ha en skuff hvor du kan plassere posten. Dessuten gjør det et poeng å åpne posten enten daglig eller ukentlig. Igjen, i utgangspunktet, må du minne deg selv å gjøre dette regelmessig, annet du kommer til å møte et stort fjell av post som du er bundet å smette unna hele tiden. ; Så langt som mulig forsøker å registrere deg på en e-fakturering service, hvor regninger er sendt direkte til din innboks. Dette reduserer en liten bit av rot, og du er selv gjør din bit for miljøet ved spare papir! , Living Room, på sofaen, bruker minimalt med puter. Jo mer du bruker, jo mer sannsynlig er det å miste ting som den eksterne, under dem. Få et senter bord med hylle under, hvor du kan oppbevare fjernkontrollen, og avisen til den aktuelle dagen. ; Du kan ha aviser og blader liggende overalt. Få en rack, eller utpeke en område hvor du oppbevarer dem alle etter lesing. Mange av dere kan være i vane med å ta noe å lese mens på badet. Hold en rack der også (helst på en høyde så det ikke blir vått), slik at du enkelt kan få tilgang og lagre lesestoff, og gi deg selv en ryddig bad. , Noen av dere kan ha holdt en studie skrivebord i stuen. Hold skrivebordet klart ved holde alt i skuffer, slik at det er klart for deg å åpne mail, skriv sjekker, og utføre andre nødvendige aktiviteter. Skuffene dine kan bli rotete fordi det er lett å skjule det du ikke trenger i et skuff. Men du trenger å gjøre det et poeng å sikre at dette ikke skjer. Det kan ta en stund, men du vil bli vant til det. ; Den er ideell å ha skuffer med en deling i den, slik at du kan organisere ting som per typen deres og dine krav enkelt. Hvis du ikke har en skuff med en deling, lage en selv, ved å bruke noen papp, eller bare visuelt. , Spiseplass, I midten av spisebord, holde en liten skuff med sauser som du kan kreve mens du spiser. Dette inkluderer salt og pepper, noen urter, kanskje litt olivenolje eller en hot saus, og litt papir servietter. ; Om mulig imøtekomme et skap for fancy servise som kan plasseres i spisestue. Dette behøver ikke være en full høyde skap. Det kan være lavere en også med de beste brukes som en skjenk å plassere elaborately forberedt retter, dersom du har en stor sammenkomst. ; Ikke bruk spisebordet for andre formål enn å spise. Ingen hjemmelekse, med laptop, eller sortering regninger og filer her. Det er allerede utpekt plasser for disse aktivitetene. Utføre dem der de er ment å være gjennomført. , Kjøkken, på kjøkkenet, lage et område der du holder telefonen, mobiltelefonen lader, og en notisblokk med en penn for hånden. Bruk en skuff til å holde alle disse tingene, slik at du ikke holder misplacing dem. Ha en skuff, eller et veggfeste, hvor du kan lagre ta ut menyer. ; Behold gjenstander som du bruker til daglig sammen. For eksempel bør Skjærefjølen og kniver være lett tilgjengelige fra ett område. På en hylle, sted matolje, og regelmessig brukte urter og krydder. Hold grønnsaker som løk, hvitløk og poteter i hånden, i en kurv. Påse at countertops holdes klare for å preparatet. En liten oppbevaring, spesielt brukt for tilbehøret du bruker regelmessig er en flott måte å få ordnet på kjøkkenet. ; Bruk kjøkkenet skap til å lagre tørre varer etter type. For eksempel, bør kaffebønner / bakken kaffe, frokostblanding, havre, kjeks, lagres på ett område. Bruk et annet skap til å lagre ris, bønner, sukker mel, etc. Ideelt sett bør disse lagres i plast se gjennom containere, slik at de kan brukes raskt og effektivt. Place hermetikk, syltetøy og sauser i et annet skap. Videre bør hermetiske bønner holdes atskilt fra hermetikk. Hele hensikten med organisering av kjøkkenet på denne måten er ikke bare god organisering og lett tilgjengelighet, men også en fin måte å planlegge din neste shopping tur. : For krydderier, bruk en lagdelt krydder krukke holder, eller et krydder karusell som kan plasseres i en tom men lett tilgjengelig plass på benken din. These oppta unødvendig plass i kabinettet, spesielt når du trenger dem på daglig basis. ; Hold et skap for retter. Plasser retter brukes regelmessig på et lavere nivå, og de brukte mindre ofte på et høyere nivå. Hold krus og glass på rad på et lett tilgjengelig sokkel. Ideelt sett bør dette kabinettet være nær spisestue i kjøkkenet. ; Hold gryter og panner i hverandre, slik at du kan spare på plass. Hold lokk i annen skuff, slik at du kan nå dem lett. Igjen, bør de som du bruker ofte holdes nærmere på hånden. , Bruke veggmonterte hyller for å holde oppskrift bøker, og hvis plassen tillater, få pyntegjenstander. Dette gir et godt samlingspunkt sammen med møte de nødvendige behov for lagringsplass. , Soverom, Få et nattbord som kan huse en lampe, en bok, en vekkerklokke, din lesebriller, og har en skuff hvor du kan holde medisiner, om nødvendig. Sørg også for at den har en hylle der du kan holde magasiner og lignende. Andre ting som ikke brukes når du er i senga bør ikke oppbevares på nattbordet. ; Bruk plassen under sengen klokt. Først måle plassen du har mellom undersiden av sengen og gulvet. Deretter bruker det holder alle de ekstra sengetøy, dyner og andre elementer som du ikke bruker på hver dag. Ideelt sett, kan du plassere dem i en kurv med hjul, og et cover, slik at det ikke blir skitten. Bruk et skjørt til å skjule plassen under sengen. Med denne metoden er du sannsynligvis til å gå over, og igjen, rotet opp området under sengen din bare fordi den er skjult. Du er nødt til å gjøre en bevisst innsats for å unngå dette og holde rot minimal. ; Hold kosmetikk og parfyme pent på kommoden toppen. Kosmetikk, spesielt er best plassert i et dekorativt skuff, slik at det ikke vandrer her og der. I dresser, bruker skuffene til å holde små tilbehør du bruker til daglig, for eksempel smykker og klokker. Kan du også bruke disse skuffer til å holde lommeboken din etter at du kommer tilbake fra jobb, i stedet for å kaste det her og der og febrilsk leter etter det når i en fart. ; Hvis du har ekstra skuffer, bruke dem til å plassere undertøy, ved å skape rom for menn og kvinners undertøy separat. Du kan bruke små, lange plastikk beholdere til å dele rom. Brettes pent, disse opptar minimalt med plass, slik at du kan imøtekomme dine undertøy lett i these skuffer. ; Kid's Bedroom; Uansett om barnet ditt et spedbarn, en pjokk eller en tenåring, organisere hennes / hans soverommet kan være en Herculean oppgave. For barn kan du holde en veske hvor du kan lagre alle sine leker. Det er lett å bære denne vesken uansett hvor du går, uten å måtte separat transport hver og leken hele tiden. : For småbarn, holde leker i ei korg, eller i en benk leketøy boksen, eller i skuffer i hennes / hans rom. Disse bør helst være uten lokkene, slik at din pjokk kan enkelt fjerne og sted tilbake leker uten din hjelp. ; For skolen deres pågående kid's skapet, skape rom som tjener formålet med arrangørene. Disse kan brukes til å holde klærne for neste dag, lekser, utstoppede leker, vesker, og andre slike nødvendige elementer. Har nok hengende plass i skapet med en kleshenger stang, samt kroker for skjerf, caps, osv. Så snart barnet ditt bli en tenåring, er hennes / hans rom kommer til å transformere magisk. Dette betyr at du kan endelig gi bort alle disse lekene, og faktisk la ham / henne pusse opp rommet. En plass for musikk og musikkinstrumenter som en krok for en gitar, fungerer godt å holde disse elementene sikker. En gaming konsollen skal ha en enhet der det er lagret, med alle batterier, CD-tallet, ledninger etc., baderom; Hold sjampo og såper sammen nær badeplass ved hjelp av spesialiserte stativer for dette formålet. Kan du installere hjørnet hyller, eller bare bruke et rack som henger fra dusjhodet, å plassere alle dine nødvendige nødvendigheter. Husk å installere disse lagringsplass elementene som per dine krav. For eksempel hvis du bruker en loofah bør det være en krok til å henge det fra. Hvis du bruker en bar såpe, bør det være en holder for det samme. Sikre at disse elementene er robuste, og ikke velte over når du prøver å nå ut til et bestemt element. ; Hvis badet har plass, plasserer en skittentøyskurv i et tørt område, der du kan samle alle dine klær som skal vaskes. Hvis mulig, ha to separate kurver, for mørke klær og lette klær, slik at det er lettere å bare raskt kaste dem i vaskemaskinen. Også for de små, ta en leke kurv med hull slik at lekene kan tørke opp der etter at de har blitt brukt. These kurver hjelper også å hindre dannelse av noe slag av lukt som kan utgå på grunn av lekene bli våt. ; Alle salver, kremer, oljer, munnvann, antiseptiske midler, bør barberskum, høvler og andre piller finner seg til rette i et medisinskap. Dette er spesielt nyttig for de av dere som ikke har et basseng countertop på badet. ; For flere tips om hvordan du kommer organisert hjemme, tar en titt på:; Hvordan Stay Organisert; Hvordan organisere rotet, Housekeeping tips; slutt, må du bli kvitt all rotet i huset. Ting som du ikke har brukt i 5 år, vil du definitivt ikke bruke nå. Hold en kurv, der du kaster alle de tingene du ikke har brukt på lenge. Hvis du finner deg selv å bruke dem i de neste 6 månedene, kan du beholde dem. Hvis du gjør det, må du bli kvitt dem. Du har allerede mye å håndtere og unødvendig rot er definitivt ikke til å hjelpe din hensikt å få organisert hjemme. Hold det enkelt, holde det rent, og holde orden. Lykke til!

No comments:

Post a Comment